Svar från Frågestunden

Varför har du flyttat hemifrån så tidigt?

För jag blev erbjuden en egen lägenhet, och enligt mig är jag tillräckligt mogen för att bo själv.  Och dessutom så ville jag flytta tillbaka till Dalarna för jag trivs här. Som ni kanske förstår är det en ganska stor skillnad mellan Dalarna och Stockholm. Ville även plugga på en viss skola här uppe i Dalarna.
Min mamma bor även hon i Dalarna, men eftersom jag har haft det ganska jobbigt hemma hos henne med henne och hennes sambo så vägrar jag bo hos dom.


Vad gör du helst på fritiden?

Dansar eller umgås med pojkvännen eller vännerna. Orginellt svar jag vet, men så det är!


Tre saker du inte kan leva utan?

Mobilen, datorn och mössa! Bad hair day och mössan åker fram direkt! Love it!


Hur ser en perfekt dag ut för dig?

Oj det var en svår fråga! Dansa i studion och sen släktträff där även pojkvännen föjler med! Det skulle nog vara en perfekt dag för mig. Få göra två saker man älskar på samma dag, kan ju inte bli bättre!


Hur kommer det sig att du flyttat hemifrån så tidigt och hur klarar du det ekonomiska bortsett från bidragen eftersom du väl går i skolan?

Ja varför jag flyttade hemifrån så tidigt svarade jag på en fråga lite längre upp, men det ekonimiska klarar jag tack vare hjälp från min mamma och pappa. Min mamma betalar min hyra, sen betalar min pappa in en slant till mig varje månad + att jag får hela mitt studie bidrag. Så jag köper mat och annat för studiebidraget och det som pappa betalar in, men jag är väldigt sparsam av mig så det blir ofta pengar över som jag då sparar. När jag har tid så extra jobbar jag också.

 
Hur kommer det sig att du flyttade ändra från stockholm till dalarna för att studera, vad studerade du där & varför just dalarna?

Jag studerar media, och varför jag valde Dalarna är för att jag bott här tidigare och jag trivs väldigt mycket här.

 
Varför började du att blogga ?

Jag fick iden av en kompis som bloggade, hon skrev väldigt bra och roligt så jag vart väldigt sugen på att börja jag också. I början såg jag det lite som en dagbok och skrev mest för min egen del, även nu skriver jag i den för min egen del men även så att tex min pappa som bor i Stockholm ska kunna gå in och kolla vad jag har haft för mig och så. Jag är inte en sån där bloggare som skriver för att få en massa läsare, men på något konstigt sätt har jag fått en massa fler en va jag trodde att jag skulle ha :P

 
Favoritblogg?

Oj det var också en svår fråga. Jag har många favorit bloggar men tex Fattybom, Naho, Eekl och Jennyiam


Ögonfärg?

Vet inte riktigt hur frågan är menad, men svarar så att ni förhoppningsvis får svar på er fråga ;) Min  ögonfärg är blå och min favorit ögonfärg är ingen speciell.. eller asså ingen speciell  färg utan va man ser i ögonen, vad som finns bakom dom om ni förståe vad jag menar.

 
Var bor du?

Jag bor i Dalarna, vilken stad vill jag inte säga för man vet aldrig vad det finns för galningar där ute som läser bloggar :P Jag bor även i Stockholm.


Vilka intressen har du?

Dansen är ett intresse som jag verkligen brinner för! Men jag tycker även det är kul att träna min hund.

 
Vart brukar du handla dina kläder? :)

Jag brukar oftast handla mina kläder på små butiker som inte så många vet om. Men även en del på Top Street Wear och Footlocker. Ska jag köpa bara ett vanligt vitt linne så blir det oftast Gina Tricot eftersom jag tycker deras linnen är skit sköna! Men Gina är inget ställe där jag handlar om jag ska ha en tjocktröja eller så, då blir det TSW eller Footlocker!

 
 Hur mycket pengar spenderar du på godis i månaden? ;)

Haha jaadu, inte mycket faktist! Jag är inte sådär jätte förtjust i godis, chips därimot! MUMS!

Hur var det att flytta hemifrån ? Saknade du inte din familj mycket?

Det kändes jäätte konstigt att flytta hemifrån och det tog ett tag innan jag fattade att jag verkligen bodde själv och att jag inte va iväg på semester typ.  Men jag vande mig efter ett tag och då kändes det inte som någon big deal.
Jo jag saknade min familj som bara den! Jag har ju bott hos min pappa i 3 år nu innan jag flyttade och vi har verkligen gått egenom att möjligt tillsammans vilket har gjort att vi har blivit väldigt tighta och vi pratar om det mesta med varandra. Han är verkligen som min bästa vän. Så det är klart att jag saknade honom jäättejätte mycket när jag flyttade, och jag saknar honom nu också om dagarna! Saknar även min farmor och farfar jätte mycket.

 
Vem är den snällaste personen du vet?

Min pappa och min pojkvän! Dom finns alltid där för mig och dom är de bästa i hela världen!

 Är det kul att blogga? :)

Ja det är det! Speciellt när man får gulliga kommentarer av folk som skriver att dom gillar ens blogg och sättet man skriver på! :)

 

Om du bara fick läsa en blogg, vilken skulle det vara och varför? :)

OJ! Det där måste ha varit svåraste frågan! Jag kan faktist inte svara på den. Har flera favorit bloggar, och jag kan verkligen inte välja!

Vem betalar hyran på lägenheten o.s.v? :)

Min mamma betalar hyran. Jag betalar mat och annat med mitt studiebidrag och underhåll från min pappa.

 
Vilken e din favorit artist?

Oupps! Det finns jätte många! Men en som ligger mig riktigt nära hjärtat är Missy Elliot! Hon är the queen om ni frågar mig.

 
Vilka bloggar läser du?

Det är jätte många! Jag har mina favoriter som jag följer lite extra noga såklart, men jag gillar att sitta och kika runt på nya bloggar! Så har ni någon bra blogg att tipsa om, gör det gärna! J


Om du fick ta med dig en person och tre saker till en öde ö, vad skulle det vara?

Den person jag tror jag skulle haft roligast på en öde ö med är nog Emma! Vi skulle säkert kunna skratta och roa oss med en kokosnöt i värsta fall! Haha vi är helt störda och har samma cepe humor! Och ja, vad skulle vi ta med oss? En pruttkudde, godis och en mp3 med massa mobbade låtar! Hahaha

 

Vad längtar du till mest just nu?

Komma fram till Stockholm så att jag får träffa pappa!
Nästa vecka när Helena följer med mig upp till Dalarna och vi ska åka skidor och festa!
Nästa gång jag får träffa min älskade pojkvän!

 
Favoritmat?

Pappas pasta sås! :D

Hur mår du just nu?

Jag mår bra, förutom att jag har ont i axeln, nacken och huvudet.. dessutom är det kokhett på tåget! Men annars är det bara bra! Jag har världens bästa pappa, världens bästa pojkvän och vänner som alltid finns där, jag skulle inte kunna vara lyckligare! J


Kommentarer
Postat av: ida

riktigt snygg blogg! ställ gärna en fråga i frågestunden på min blogg :)

2010-02-26 @ 19:52:27
URL: http://iidak.blogg.se/
Postat av: emma

Hej vad har du gjort idag?<3

2010-02-26 @ 22:13:36
URL: http://emmalikebasket.blogg.se/
Postat av: D A N N I

Fiin blogg :D



Är allt bra ? :D

2010-02-26 @ 22:17:28
URL: http://daaannniiih.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Nej men gud va kul att se

att jag är en av dina favo

bloggar :D Tack, kan erkänna

att jag kikar in din blogg

lite då och då jag med :D haha



btw, bra svar du gav!! ♥

2010-02-26 @ 22:30:22
URL: http://naho.blogg.se/
Postat av: D A N I E L A ♥

- bra svar:)

2010-02-26 @ 22:40:10
URL: http://danielas.se
Postat av: ellinor

Hahah din är också min favoritblogg :D fan vad coolt! är allt bra med dig? :)

2010-02-27 @ 03:51:47
URL: http://eekl.blogg.se/
Postat av: LIENE

Kul att läsa:)

2010-02-27 @ 09:19:12
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: m y y s a n o l s s o n ♥

sv. intressanta frågor och svar.

tack för svaren ♥

2010-02-27 @ 16:39:12
URL: http://prinzessiin.blogg.se/
Postat av: s a r a p e r s s o n ♥

sv, då har jag fått svar på det då ;)

varför är de jobbigt mellan er då?

2010-02-28 @ 20:46:27
URL: http://frookenpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0